prodleva brzd kola jsou bržděna ABS nejsou zablokovaná zpomaluji a řídím Závěr Na závěr je třeba zdůraznit, že lepší než krizovou situaci řešit, je jí předcházet. Nejlepší smyk je ten, který nenastane. To je však námětem spíše práce věnující se defenzivní jízdě, tedy způsobu, jak se vyvarovat nebezpečných situací. V této práci jde o to, jak naučit řidiče správně reagovat, pokud se dostanou do problémů, vědět, jaké je správné řešení, naučit je, jak nezmatkovat a pokusit se problém vyřešit. A když ne vyřešit, tak jej alespoň nesprávnou reakcí ještě nezhoršit. Je to nesporně značný nápor na psychiku řidiče, uvědomit si, co dělám špatně, a ještě se donutit to udělat správně. Mnohdy pud sebezáchovy velí zvolit nesprávné řešení. Jako každé lidské činnosti i nácviku řešení Jenerálky autosklům krizových situací je nutno se učit, neustále si správné řešení připomínat a procvičovat. V průběhu kurzu se účastníci naučí Jenerálka správně reagovat a ovládat vozidlo v krizových situacích, zjistí, jak mylné bylo jejich původní povědomí o dané problematice a naučí se chyby, které se projevovaly v odpovědích v dotazníku, napravit. Jak se říká, žádný učený z nebe nespadl, štěstí přeje připraveným. autosklo Jenerálka Nácvik se samozřejmě nedá dělat v běžném silničním provozu, musí probíhat na specializovaném pracovišti v centrech výuky řidičů, které jsou vybaveny technologií umožňující simulaci krizových situací a nácvik řešení v nízkých rychlostech a v bezpečném prostředí. Červený vrch
Navíc zde má řidič možnost několikrát zkusit správné řešení a zafixovat si správné návyky. Na silnici je bohužel vždy jen jeden autoskla Jenerálku pokus. Bibliografie Plewka Michal, Falk Gerhard, Stern Wolfgang. Trainer Handbuch. Bonn, Munchen DVR Deutscher Verkehrsicherheitsrat e. V., Algemeiner Deutscher Automobil Club e.V., Bourá jen blb nadace Malina, BESIP, Redr, M., Heinzel, Z. Psychologie řidiče. Prah Krajské dopravní Šárka středisko,stanice dopravní psychologie, Čadílek, M. Didaktika praktického vyučování I skripta. Brno Masarykova univerzita, Jůva, V., Stojan, M. Obecná pedagogika a dějiny pedagogiky pro DPS. Brno Masarykova univerzita, ISBN Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno Paido, ISBN Silberman, M. metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha Portál, ISBN X.V Ing. Stanislav Procházka, Ing. Vítězslav Jedlička, Jiří Patera, Mgr. Pavel Jedlička. Prezentace kurzu bezpečné jízdy. Prezentace Černošice HCT.cz, a. s. Příloha č. Popis provedení možných cviků z výukové jednotky Brzdění Na ploše cvičiště určeného pro nácvik krizového brzdění je kužely vytyčen tzv. bod místo, kde je nutno na základě pokynu instruktora začít krizově brzdit. Účastníci brzdí nejprve na hrubém asfaltu, ideálně suchém, z rychlosti kmh. Instruktor autosklo Jenerálka sleduje provedení cviku, zejména polohu rukou na volantu, pozici sezení a intenzitu brzdění, všímá si i event. nesprávného vzepření se na Mydlářka volantu svědčícím o malém tlaku na brzdový pedál. Rovněž pozoruje reakční dobu ujetou dráhu od okamžiku vyřčení povelu k brzdění do instalatéra na Praze 6 Jenerálce