vozidla se vychýlí vždy na stranu horší adheze, nikdy jinak. Toto je třeba mít vždy na paměti a zareagovat vždy správně. Správná reakce v tomto případě znamená vždy povolit tlak na brzdu a teprve potom automobil rovnat do směru. Toto je třeba opakovat až do pominutí Šárka nebezpečí. Samozřejmě že dochází k výraznému prodloužení brzdné dráhy, ale je to jediný možný způsob, jak automobil udržet ovladatelným. Zablokovaná kola se řídit nedají. Automobil s ABS smyk nedostane, ale také nepojede při brzdění na rozdílné adhezi zcela rovně. ABS má snahu vytahovat auto na stranu lepší adheze. Řidič musí v tomto případě rychlou a citlivou korekcí volantem vozidlo udržovat autosklem Šárce v přímém směru. U každého automobilu je tento jev jinak výrazný, je to způsobeno jednak konstrukcí brzdového systému a jednak i autosklo Šárka technickým stavem, jak je již popsáno výše. Se zvyšující se rychlostí je tento jev stále výraznější. Uveďme si takový modelový příklad brzdění na rozdílné adhezi. Při předjíždění na dálnici v levém jízdním pruhu předjížděné vozidlo z nějakého důvodu vybočuje vlevo, předjíždějící vůz se dostává levými koly na mokrou trávu ve středovém dělicím pruhu, řidič zprudka brzdí. Automobil Hanspaulka bez ABS okamžitě naráží levým zadním blatníkem do středových svodidel. Automobil s ABS tzv. odskakuje i až m vpravo na suchý asfalt přímo do boku předjížděného vozidla. Proto je bezpodmínečně nutné se vždy plně věnovat řízení vozidla, držet volant pevně oběma
rukama a být schopen včas a správně zareagovat. Heslem je CO KDYBY VYHÝBACÍ MANÉVR Vybavenost vozidla systémem ABS má zásadní vliv i na způsob vyhýbacího manévru při brzdění a vyhýbání se nahodilé překážce. Vozidlo bez ABS vždy sešlápnout spojku automat zařazen stupeň D U automobilu bez systému ABS je nutno nejprve brzdit do rovných kol, vždy s vyšlápnutou spojkou, pak odbrzdit, pozor na technickou Šárkou autosklu prodlevu brzd, a teprve potom začít se samotným vyhýbáním. Opět pamatovat zablokovaná kola se řídit nedají Vozidlo s ABS Automobil vybavený systémem ABS umožňuje řidiči zároveň brzdit i zatáčet. reakce řidiče prodleva brzd prodleva brzd reakce řidiče vždy sešlápnout spojku automat zařazen stupeň D Pozor však na zcela odlišnou křivku vyhýbacího manévru u vozidla bez ABS a vozidla s ABS. Tím, autosklech Šárku že nedojde k zablokování kol při brzdění, zůstává zachována schopnost pneumatiky přenášet kromě brzdných sil i síly při zatáčení, Juliska ovšem ve velmi omezené míře. Již v úvodu byl vysvětlen rozklad sil pod pneumatikou. I u automobilu s ABS platí, že lépe brzdí, když nezatáčí, a lépe zatáčí, když nebrzdí. Je li tedy možné, musí se začít s vyhýbáním okamžitě a kola musí být natočena jen v úhlu odpovídajícímu poloměru vyhnutí. Pokud by se kola natočila více, pneumatika již nedokáže přenést boční síly při zatočení, dojde k Baba nadměrnému řízení a automobil, byť brzděný, pojede rovně do překážky. Po celou dobu vyhýbání se překážce je třeba maximální