hmotnost vozidla pneumatiky a technický stav podvozek elektronika spád a stoupání vozovky metoda způsob brzdění brzd. Toto nebezpečí hrozí zejména na kluzkém povrchu a při velké rychlosti i u vozidel se systémem ABS. u vozidel se systémem ABS řidič nesmí podlehnout protitlaku Hanspaulka brzdového pedálu a povolit tlak na brzdový pedál. Různé pazvuky od brzd a vibrace brzdového pedálu jsou normální jev, nejedná se o poruchu brzd Platí tedy, čím více brzdový pedál vzdoruje, tím větší tlak na pedál je třeba vyvinout. Pokud zaúčinkuje ABS, neznamená to, že autosklo Hanspaulka vůz je již brzděn maximální možnou silou, pouze pod jedním kolem může být horší adheze, ale ostatní kola mohou ještě brzdit více. Proto tedy při brzdění se systémem ABS nikdy nepovolovat tlak na pedál brzdy, dokud nebezpečí nepomine Nové systémy ABS již nejsou vůči řidiči tak agresivní, působení protitlaku se zmírňuje, ale základní poučka platí samozřejmě stále. Běžný řidičÚroveň tlaku potřebného k maximu brzdění V nouzové situaci více než řidičů nevyvine dostatečný tlak na brzd. pedál a nikdy nedosáhne aktivace ABS bez autosklo Hanspaulka použití asistence. Konstruktéři si uvědomují rozhodující roli lidského faktoru při zvládání různých krizových situací a vymýšlejí mnoho technických řešení, které nedokonalost lidského faktoru eliminují. Nedostatečný tlak na brzdový pedál pomáhá odstranit brzdový Šárka asistent. Toto zařízení, v nejjednodušší variantě spojené s podtlakovým posilovačem brzd, zvýší tlak v brzdovém systému podle rychlosti
sešlápnutí brzdového pedálu bez ohledu na to, jakou silou je na brzdový pedál působeno. Rozpozná tedy nezvykle rychlé sešlápnutí a