zvládnutí klasického vyhýbacího manévru, tzn. brzdění před překážkou a následné vyhnutí se překážce. Jsou možné různé varianty Budovec provedení, lišící se rozmístěním kuželů a rychlostí, ve které je tento manévr prováděn. Rovněž je možno tento cvik provádět na autoskla Budovec různě adhezním povrchu. Rozmístění kuželů dle obrázku odpovídá metodice vyhýbacího manévru na vodě pro vozidla s ESP. Ve standardních kurzech je tento manévr s vozidly s ABS a na suchém asfaltu prováděn v rychlosti kmh. S vozidly bez ABS, příp. na hůře adhezním povrchu se tato rychlost vhodně upraví. Instruktor při cviku sleduje zejména správné brzdění a správnou práci rukou na volantu, přesné, včasné, ale jemné řízení. U vozidel bez ABS pak nejprve brzdění, odbrzdění počkat až se kola opět roztočí a pak teprve řízení. Cvik je možno modifikovat tím, že kužely na vyhýbací dráhu se rozestaví shodně na obě strany a instruktor teprve v průběhu cviku určí účastníkovi, kterým směrem je třeba se vyhýbat. V této variantě je provedení cviku ztíženo, neboť klient reaguje až na povel instruktora a není dopředu na situaci připraven. Jeho reakce se prodlužuje a mění. Závěr Účastníci sami zjistí možnosti vozidla vzhledem k danému manévru, Budovce autosklům jízdní stabilitu vozidla při neočekávané změně jízdního směru. V případě, že ve skupině jsou rozdílná vozidla s a bez ABS, klienti pozorují zcela odlišné chování těchto vozidel při manévru. Tento cvik je nutno zařadit jen při výcviku zkušených účastníků, resp. až Podbaba
poté, co klienti úspěšně absolvovali a zvládli cviky z učební jednotky Brzdění a z učební jednotky Řízení, protože hrozí nebezpečí smyku a následná neovladatelnost vozidla a je nutné, aby měl klient zvládnuté správné reakce na danou situaci. Předmětem zkoumání této práce je automobilový průmysl na území Evropy a to jak v rámci historického vývoje, tak aktuálního stavu tohoto odvětví. Při zkoumání autosklech Budovci aktuální situace a tendencí v automobilovém průmyslu Evropy, nemůže zůstat historická část opomenuta. Bylo to totiž v Evropě, kde byl Výhledy automobil vynalezen a stejně tak to bylo místo, kde se zrodil opravdový automobilový průmysl. Evropa měla vždy velmi specifický vztah jak k automobilu jako dopravnímu prostředku, tak k jeho výrobě a tento vztah pokračuje dodnes. Cílem mé práce je analýza historických souvislostí