reakce docela nepříznivé. Kdo to tam vymyslel říkali řidiči. I já jsem s tím měl ze začátku problém. Zdálo se mi, že je to vychýlení Výhledy až příliš velké, ale nakonec jsem si zvykl a nedělá mi to žádný problém. Někteří řidiči s tím mají problém, ale dá se to zvládnout. Je to jen o zvyku. SMETANA. PROKOP také potvrzuje již výše zmíněný psychologický účinek komunikace na řidiče viz kap. HOSKOVEC autosklo Statenice a ŠTIKAR. Komunikace mimo obce by měly být komfortní, umožňující plynulou jízdu i při vyšších rychlostech samozřejmě v rámci povolených možností. Naopak komunikace v obcích by měly být komfortní jen do jisté míry, aby toho řidiče nenabádaly psychologicky k rychlé jízdě. PROKOP. Souběžně s touto křižovatkou se rekonstruoval i vjezd na Vratislavovo náměstí. Zde se vytvořil přechod pro chodce, který je umístěný na širokém příčném prahu vpravo nahoře na obr. Chodci mají dnes mnohem lepší podmínky pro přecházení. Je to v jedné úrovni, čili aniž by překračovali nějaký obrubník, plynule přejdou z jedné plochy na druhou a není s tím vůbec žádný problém, ani třeba pro maminky s kočárky. SMETANA. O rok později v listopadu r. se vybudoval podobný zvýšený přechod i na druhé straně náměstí. Jenerálka Tyto zpomalovací prahy mají za úkol zvýšit bezpečnost chodců a zklidnit dopravu na náměstí, kde je zároveň vymezená zóna maximální povolené rychlosti kmh. Náměstí se tak opticky oddělilo od zbytku města a automobily zde jezdí pomaleji. Široký příčný práh ve spojení opravy autoskla Statenicích
s přechodem pro chodce je daleko bezpečnější. Když nechcete zpomalit nebo zastavit kvůli chodci, tak musíte zpomalit nebo zastavit kvůli Statenicemi výměny autoskly svému autu, protože každý řidič je na ně háklivý. A já si myslím, že celá tahle uzavřená oblast tohle všechno krásně snese, protože se jedná o kulturní centrum a tady není od věci si představit tzv. sdružené prostory, kde se pohybují bez konfliktu auta, lidi, kola, všichni. PROKOP. Lze tu tedy hovořit o případné aplikaci projektu Hanse Mondermana viz kap. Další prvek, který svým způsobem ovlivnil autosklem Statenice bezpečnost, hlavně v centru, je i placené parkování. Vratislavovo nám. jako centrum města bylo dříve celý den plné aut. A tak i chodec, montessori školce Praha západ Statenice