snaží se tak zmírnit jejich rizikovost. Můžeme také vidět, že ve čtvrtích, kde je převážně osídlení charakteristické zástavbou rodinných domů, dochází k dopravním nehodám jen velmi zřídka. Obr. Dopravní nehody na území Nového Města na Moravě mezi lety CENTRUM Blatiny DOPRAVNÍHO VÝZKUMU. Na dopravní nehody působí velké množství faktorů, které se prolínají jak v celorepublikovém, tak i lokálním měřítku. Pokud se zblízka podíváme na území obce Nové Město na Moravě a na různá bezpečnostní opatření, která se zde aplikovala viz Praha 17 kap. vidíme, že mají vzrůstající tendence viz obr. Nejvíce opatření se zavedlo v roce a od roku se jich zavedlo celkem Ve stejném grafu je i křivka znázorňující velikost růstu počtu dopravních nehod řetězový index, která začíná až v roce neboť data pro počty dopravních autosklo Chýně nehod jsou k dispozici od roku Křivka ukazuje vysokou proměnlivost změn počtu nehod. V důsledku krátké časové řady nelze tvrdit nic s jistotou, ale dalo by se říci, že v letech, kdy bylo zavedeno více bezpečnostních opatření, ubylo dopravních nehod, naopak v letech, kdy nebyla zavedena žádná opatření např. nehod přibylo viz obr. Obr. Aplikovaná bezpečnostní opatření a jejich vliv na změny počtu nehod v Novém Městě na Moravě mezi lety SMETANA, CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU. Zavedení některých změn může mít na nehodovost vliv, nicméně může déle trvat, než se vliv projeví. Například změny přednosti mohou působit řidičům velké problémy, pokud danou oblast znají, ale opravy autoskla Chýně
neprojíždějí tudy denně. Zúžené vozovky nebo nově vybudované přechody mohou být problematické v případě, že jede řidič nepřiměřenou rychlostí a nepočítá s uskutečněnou změnou, jelikož mnoho řidičů totiž jezdí po paměti viz kap. Několik studií