vést k odvrácení nebezpečí. Jelikož je však toto řešení velice výjimečné, nebude v tomto tréninku zohledněno. Učební jednotka Řízení obsahuje různé ovládací a slalomové cviky, správné projetí zatáčkou volba jízdní stopy a vyhýbání se. Učební jednotka autosklo Lužiny Brzdění patří sem brzdění na různých podkladech za různých rychlostí. Učební jednotka Řízení a brzdění brzdění v zatáčce, a také brzdění a vyhnutí se, to jsou dva příklady z této učební jednotky. Jízdně praktické prvky jsou ve výcviku důležité, neboť zvládnutí jízdních úkonů je pilířem TBJ. Jízdní úkony mohou být řidičem více či méně adekvátně provedené závisle na dané situaci. Proto se TBJ orientuje na dopravní situace a ne na jednotlivé cviky. Srovnání na konkrétní situaci namísto jednotlivých úkonů však také slouží dalším, pro TBJ typickým cílům. Orientace na situaci, problém a účastníka náleží k charakteristickým didaktickým Lužiny základům TBJ. To vyžaduje flexibilitu instruktora při provádění TBJ a při výběru jízdních cviků. Je absolutně možné a v praxi taktéž autosklo Lužiny běžné, že je učební jednotka doplněna prvky z jiné učební jednotky. Mnoho instruktorů například začíná s ovládáním tratí, krokem z Praha 13 učební jednotky řízení, a naváží naň prvkem z učební jednotky brzdění. Také z dramaturgických a organizačních důvodů bude instruktor během tréninku skákat z jedné učební jednotky na další a později opět sáhne po předchozí. Taková změna mezi učebními
jednotkami je pokryta konceptem, dokud to zůstává pro účastníky akceptovatelné a dokud to slouží dosažení cílů TBJ. Instruktor se Lužinách výměny autoskly následně ujistí, že si účastníci osvojili principy řešení ve vztahu k předchozí části. Soubor různých cviků a řidičských úkolů ku třem učebním jednotkám neudává nutně průběh. Měl by víceméně pomoci zachovat si přehled na takto otevřeném programu. To je také nutné k dosažení náročných cílů TBJ v rámci didaktické struktury. ZÁKLADNÍ DIDAKTICKÉ ROZDĚLENÍ DLE PĚTI FÁZOVÉHO MODELU ZÁKLADNÍ Luka STRUKTURA TBJ Plánovací schéma pro přípravu a reflexi tréninku bezpečné jízdy je didaktické rozdělení, tak jak je následné představeno.