a to nejen z hlediska dopravy. SMETANA. Pro větší bezpečnost obyvatel je v Novém Městě na Moravě nainstalovaný kamerový dohlížecí systém, který sestává ze kamer a další se plánují. Umožňuje městské policii reagovat na aktuální dopravní situace, ale především na oprava autosklo Jenče různé změny bezpečnostních situací. Záznam je krátkou dobu uchováván, a tak je možné zpětně dohledat viníky různých přestupků či trestných činů. Při viditelném umístění kamer mají tyto systémy i výrazný psychologický efekt a obecně napomáhají k pocitu bezpečí autosklo Jeneč občanů. Na nehodovost má zajisté vliv také měření rychlosti. Městská policie si pronajímá radarový měřič rychlosti TRAFFIPAX SPEEDOPHOT II, který umožňuje měřit přijíždějící i odjíždějící provoz radarovým paprskem podle Dopplerova principu. Půjčování měřícího přístroje je ovšem velmi nákladné, tudíž měření probíhá pouze několikrát do roka HRADIL. Samotný dohled policie má ovšem Blatiny významný vliv na chování řidičů i chodců. Musí být ovšem častý. Policie například v ranních hodinách kontroluje okolí škol a dohlíží na bezpečí žáků a studentů. Týká se to ovšem i míst, kde se častěji odehrávají nehody. V případě, že se přijde na problém, který dopravně inženýrsky řešitelný není, lze na něj reagovat činností policie. Jedná se například o zvýšený dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu v dané lokalitě, případně měření rychlosti někdy stačí i pouhá přítomnost policie. Praha 17
Otázkou je však míra efektivity, protože není v silách policie být nepřetržitě v lokalitách, které jsou z hlediska dopravně inženýrského problematičtější. Základem všeho je především ukázněnost všech účastníků silničního provozu. ŠTOLL. Nehodovost opravy autoskla Jenčí Vývoj nehodovosti v kraji Vysočina i v okrese Žďár nad Sázavou kopíruje výše zmíněné celorepublikové tendence viz kapitola a podobně je tomu i u Nového Města na Moravě. Jak vidíme v obr. projevila se i zde změna legislativy, která vstoupila v platnost Zaměříme li se však i na jiné ukazatele, než jsou absolutní počty nehod, lze diskutovat nad téměř neměnnou situací ve vývoji. Dopravních nehod, při nichž došlo ke zranění osob, se změna legislativy netýkala, a tak bylo stále povinné je nahlašovat policii. Lze pozorovat, že nehody nabývají každoročně stabilního množství od do mezi roky a s drobnými výkyvy lze hovořit i o jejich úbytku. Počet zraněných osob již zaznamenává Jenči výměny autoskly větší výkyvy. Při těchto nízkých počtech lze ovšem hovořit o jistém aspektu náhody. Silně znepokojujícím zůstává rok kdy počet Bílá Hora zraněných osob překročil počet dopravních nehod v daném roce. Je možné, že sehrála roli neschopnost řidičů odhadnout způsobenou škodu, jenečská pražská soukromou školku