začala ztrácet své postavení. Jediným zvýšením konkurenceschopnosti bylo zavést velkovýrobu a snížit náklady. To ale vyžadovalo velké množství finančních zdrojů a výsledkem hledání vhodného věřitele bylo června Automobilky působící v České republice a na Slovensku Praha 17 začlenění automobilky LK do Škodových závodů V té době to byla velká firma, působící po celém světě, která po světové válce také Blatiny začala s produkcí motorových vozidel, většinou na základě licencí zahraničních značek. Z pohledu obou firem se tak jednalo o perspektivní výměna autoskel Prahy 17 partnerství, kdy Škoda získala výrobní závod s dlouhou tradicí a vývojem a LK získala potřebný kapitál pro realizaci svých plánů. Součástí smlouvy při spojení firem bylo převedení veškerých obchodních i řídících aktivit do pražské centrály Škody a mladoboleslavský závod se stal čistě výrobním. Vozy navržené do roku však směly dále používat označení Laurin Klement Škoda. Kožíšek, Pavlůsek, Škoda auto, b Akciová společnost pro automobilový průmysl Roku také došlo k dočasnému přesunutí výroby užitkových vozidel z Mladé Boleslavi do Plzně. Koncem třicátých let se tato výroba vrátila zpět. Došlo k vyčlenění výroby automobilů z koncernu Škoda do samostatné Akciové společnosti pro automobilový průmysl, která po skončení světové hospodářské krize slavila u nás i v autosklo Praha 17 zahraničí úspěch se svým novým vozem ŠKODA Popular. Neumann, Škoda auto, b Obrázek Škoda Popular Zdroj Škoda club, Historie Škody sahá
až do roku kdy hrabě Arnošt Waldstein začal budovat v Plzni strojírnu, do jejíhož čela v roce povolal technika Ing. Emila Škodu. Ten v roce celou tuto strojírnu od Waldsteina koupil. Škoda se zaměřil na výrobu a zpracování oceli. Založil slévárnu, zbrojovku a budoval další Bílá Hora provozy a dílny v domácím i zahraničním zastoupení. V roce převedl soukromou společnost na akciovou pod názvem Škodovy závody a.s. v Plzni. Lužiny Kožíšek, Automobilky působící v České republice a na Slovensku Sekce o historii oficiální stránky automobilky dále doplňuje, že během německé okupace byl podnik zapojen do hospodářského systému německé Říše a k běžné výrobě se vrátil již jako AZNP Škoda, který měl díky soudobému režimu monopolní postavení ve výrobě motorových vozidel. Z počátku byl podnik i přes ovlivnění válečným hospodářstvím konkurenceschopný na mezinárodních trzích, což se ovšem změnilo s postupným zaváděním nových technologií na západních