Fáze trénink Krok Hledání a volba vhodných způsobů jednání Na této straně jsou k volbě dvě alternativy a Účastníci sami odvodí autosklem Kavčím Horám vhodné způsoby jednání nebo dalšími pokusy budou správná řešení dále hledat. Instruktor tento proces podporuje cílenými dotazy a v daném případě nabídkou vhodnou konstrukcí pokusů. Přitom navazuje na předešlý krok shromážděných vzorů jednání a odhadů. Doplňuje nutné fyzikálně technické a psychologické informace. Zde je instruktor moderátorem v užším smyslu Vede hledání účastníků po nejlepším řešení moderačně induktivní postup. b Instruktor předává jako výsledek rozhovoru a pozorování z předešlého kroku přiměřený způsob řešení, správné reakce na danou problematiku. Mimoto předkládá k dispozici doplňující technicko fyzikální nebo psychologické informace Kavčí Hory instrukčnědeduktivní postup. Je nyní instruktorem. Každá z těchto alternativních cest má své výhody i nevýhody. Nepochybně je v zásadě Kavčích Hor výměna autoskel to induktivní moderační zpracování bližší lidskému studiu pokus a omyl. Vlastní jednání zajišťuje motivaci učení a přináší nejvyšší zapamatovací podíl ze všech metod učení. Současně je posílena samostatnost a vlastní zodpovědnost účastníků. Jednání klade velké požadavky na odbornou způsobilost instruktora. Musí přesně zvážit, jak dobře vypovídající jsou výsledky jednotlivých jízdních pokusů. Přímé srovnání dvou brzdných výsledků je například silně ovlivněno mimo jiné tím, zda brzdění začalo přesně na stejném Dvorce
místě zda se řidičům skutečně povedlo udržet v bodě brzdění stejnou rychlost jak silně se odlišovaly údaje z tachometru u dvou srovnatelných vozidel K těmto pokusům patří např. zkoušení držení těla při sezení, tří technik řízení, reakce vozidla při dosažení hraniční rychlosti v zatáčce a přitom důsledky různých rekcí řidičů. Předpoklady pro použití této alternativy jsou Pokud autosklo Kavčí Hory možno všichni účastníci mají zájem na zpracování sbírky problémů. Pokusy mohou přinést dobře vypovídající, spolehlivé výsledky.