přežití jejich firem je nutné vyhledat zahraničního partnera, se kterým by vytvořil fúzi nebo by podnik koupil. Po prvních velkých investicích zahraničního kapitálu do středoevropských automobilek se dal pozorovat rychlý růst produkce u těch výrobců, kterým se podařilo najít vhodného zahraničního investora a naopak lze vidět úpadek výrobců, kterým se to nepodařilo nebo u těch, kteří nebyli ochotni přistoupit na podmínky západních investorů. Zahraniční kapitál nastartoval zdařilý vývoj průmyslu v regionu CEE, jehož podíl na evropské automobilové produkci začal opět stoupat. Nyní jsou země střední Evropy nejrychleji rostoucími automobilovými producenty v Evropě a například Česká republika je již pátým největším výrobcem osobních automobilů v EU, přičemž se u zemí CEE na rozdíl od západní Evropy očekává další růst výroby. Velmi zajímavé je také sledovat produkci automobilů na obyvatel a zaměstnanost v automobilovém výměna autoskel Pražskému povstání průmyslu na obyvatel. V obou případech je Slovenská a Česká republika na prvních dvou příčkách, což naznačuje velmi silnou vazbu ekonomik Pražského povstání na automobilový průmysl. Jak jsem již naznačil v kapitole o budoucnosti automobilového průmyslu v zemích CEE, takováto vysoká míra Pankrác závislosti na jednom odvětví může být pro jednotlivé ekonomiky velmi riziková. Tyto země jsou nyní díky své orientaci na masovou výrobu pomocí levné pracovní síly až příliš závislé na poptávce a aktuálních trendech v automobilismu. Navíc drtivá většina výrobního autosklům Pražské povstání
kapitálu je ve vlastnictví zahraničních automobilek. Tyto dva faktory dávají přílišnou kontrolu nad prosperitou lokálních ekonomik a autosklo Pražského povstání vývojem jejich průmyslu do rukou externích činitelů. V případě přesouvání masové výroby automobilů do zemí s ještě levnější pracovní silou, jako je tomu nyní v například v Indii a Číně, nastane obrovský odliv kapitálu ze zemí CEE a také masivní rušení Kavčí Hory pracovních míst. Možným řešením těchto problémů je podle mého názoru postupně se zvyšující specializace na technologicky náročné činnosti, raději než na činnosti náročné na pracovní sílu a také produkce automobilů a komponentů s vyšší než s nízkou přidanou