užíval, byla nejvíce ze všeho jeho cena. Toto auto bylo navrženo spíše pro jeho hromadnou výrobu, než aby splnilo každý požadavek svých autoskla Vychovatelnou potencionálních majitelů. Montáž modelu T byla činností, u které nebylo potřeba tolik zručnosti a znalostí, jeho součástky do sebe zapadaly perfektně díky systému stejné míry, kterým se Henry Ford proslavil. Po splnění těchto základních předpokladů masové výroby se Ford dále věnoval zlepšování organizace výroby. Menší náročnost a odbornost sestrojení Modelu T umožnila rozložit jednotlivé činnosti na více různých stanovišť ve stejné budově a tím zmenšit počet činností na jednoho člověka, zvýšit jeho specializaci a hlavně Vychovatelna snížit čas, který každý z nich tráví prací nad jedním kusem. Logický Henry Fords Assembly Placed World On Wheels. Investors Business Daily. autosklům Vychovatelně A. ISSN krok poté byl seřadit tato výrobní stanoviště tak aby na sebe navazovaly v pořadí výrobního procesu. Princip takovéto výroby byl, že jednotlivé automobily stály na místě, přičemž se pracovníci posunovali od jednoho kusu k druhému. Již při této organizaci výroby dosáhla firma Ford značných úspor v času spotřebovaném na sestrojení jednoho vozu a tím i úspor na ceně. Evoluce montování automobilů však pokračovala dále, v roce zavedl Henry Ford ve své detroitské továrně první pohyblivou montážní linku na světě viz obr. která umožňovala pracovníkům zůstat na jednom místě a vykonávat tak větší množství práce v kratším časovém úseku Womack, J. P., et al. Bulovka
Obr. č. Ford Model T na pohyblivé montážní lince. Zdroj Boldride V roce vyjel z továrny nový model T každých minut standardní doba pro sestrojení jednoho vozidla byla obyčejně kolem až hodin. Takto pokroková organizace výroby dokázala velmi znatelně srazit cenu Modelu T. V plaváním dítěte u Prahy 8 Vychovatelny