ve srovnání s ostatními státy jeví jako průměrná pro dotazovaných. Diskuze V diskuzi bych se ráda věnovala problematice chápání významu autosklo Střížkov automobilu z pohledu různých autorů Závěrečná slova Daniel Millera v knize Car cultures zní takto Dnešní literatura se nezabývá globálním problémem a porovnáním automobilové kultury. Není zmínky, že auto by mohlo mít v různých kulturách symboliku nebo význam jinou, než jen jako dopravní prostředek. Při své práci byl omezen prameny, psanýmí v angličtině, a nemůže říci, že by někde našel kulturu, menšinu nebo skupinu, která by byla nadhodnocována nebo preferována. Na počátku století zmítá tržním hospodářstvím vlna zvaná Ládví fordismus. Na trzích se vedle levných automobilů začala brzy objevovat také luxusní a řemeslně zpracovaná vozidla. Mluvíme o době, kdy společnost příliš nerozlišovala mezi jednotlivými modely automobilů. Již samotné vlastnictví automobilu představovalo symbol příslušnosti k vyšším vrstvám, byť již ne k těm přímo nejvyšším Gartman, Automobil je ve většině prací chápán jako symbol prestiže. Prostředek, kterého si jeho majitelé považují demonstrují skrz vůz svojí sociální úroveň automobil je řadí do určité společenské vrstvy. Materialistický výdobytek, který stále není přístupný všem. Sociokulturní situaci kolem automobilu v roce zhodnotil oprava autosklo Střížkově André Gorz Naproti vysavači, rádiu nebo kolu, jejichž hodnota je stále stejná i ve chvíli, kdy je mají všichni je auto, stejně tak jako Praha 18
domek u moře, předmětem touhy a užitku, pouze, když jej ostatní nevlastní. A esencí luxusu je to, že si tyto věci nemohou dovolit vlastnit všichni. Kdyby měl každý možnost žít v luxusu, nikdo by z toho neměl žádné výhody in Cartoons s Spisovatel Luděk Frýbort ve svém článku Nad jedním archetypem aneb Zlý brouk automobil protichůdně reaguje na zastaralý článek z českých periodik, v kterém stojí Spousta lidí spatřuje v automobilu zhmotněný blahobyt a bohatství. Podle Frýborta závisí v dnešní době míra obdivu k vlastníkům luxusních aut na stupni ekonomického a společenského vývoje té které společnosti. Na příkladu České republiky dokazuje, že ještě nejsme automobilismem výměna autoskel Střížkovem a jeho aurou přesyceni. Jsme ovšem svědky producírování náramného, jak typem auta, tak způsobem jízdy. Až noviny přestanou ob týden přinášet zprávu, že se zase jeden poslanec či jiná VIP perzóna přerazila v autě, bude to znamením, že se v té věci začíná něco Vysočanská měnit, zatím ale tak daleko nejsme. Dále poukazuje na vnitřní stav jedince, který si na hodnotě a výkonnosti staví ego. Když kolem rachotí