automobil jako symbol prestiže a věc, ze které stále žasne celý svět neskonale si ji váží a obdivuje. Platí zde přísloví Jiný kraj, jiný mrav. A je dosti pravděpodobné, že za pár let díky průmyslové evoluci nebude automobil nijak zajímavým nástrojem vůbec pro nikoho. Závěr Fenomén automobilismu s sebou přináší mnoho pozitivních, ale i negativních konotací. Nahlížíme li na automobil z pohledu Podbaba transkulturality, dojdeme k závěru, že jeho důležitost hraje v různých kulturách zcela odlišnou roli. Rozlišnost chápaní automobilu velice závisí na společenském a ekonomickém rozvoji toho kterého státu. Úroveň automobilové kultury se odvíjí od ochoty a finančních možností vlád dotovat výstavbu silnic a rozšiřovat tím průmyslovou propojenost mezi státy. Významným prvkem automobilismu je přítomnost stále se rozšiřujícího fordismu. Rozmach pásové výroby v masovém měřítku se rozšiřuje v posledních letech zejména v asijských zemích. Prvky autosklo Troja fordismu ve světě však nemohou být totožné, jsou ovlivněné geografickými, kulturními a historickými podmínkami jednotlivých států. Baba Základní myšlenka výroba aut z relativně levných součástek, však zůstává zachována. Automobilový průmysl se stal i odvětvím které zaměstnává masy lidi. V zemích jako Čína, Indie, Japonsko se trh zaměřuje na expanzi vozidel ve velké míře. Významná část mé práce se autosklo Troja věnovala sociokulturnímu chápání automobilu. Je automobil společností vnímán jako symbol prestiže nebo je brán jako konzumní artikl a věc
naprosto samozřejmá Hlavními faktory ovlivňující vnímání automobilu jsou ekonomická situace a kulturní vyspělost státu. Automobil však může působit i jako prostředek proti sociální izolaci je to přítel, který nám pomáhá překonat dlouhou chvíli a pocity samoty v Vychovatelna uzavřených prostorách našeho domova. Splynutí s vnější krajinou a měnícím se prostředím v kombinaci s hudbou působí jako ventil v životě lidí, žijících sami. V zemích jako je Guinea či Ghana nebo Chiapas v Mexiku je automobil v dnešní době součástí zdejší kultury. Nestal se zde však symbolem prestiže, nýbrž prostředkem k usnadnění života. Slouží zde jen jako instrument, který jednoho dne zreziví a zanikne. Je otázka času jestli zde nastane proces zbožštění automobilu v budoucích letech Nejspíš ne, jelikož tyto kultury zatím nejsou montessori školkám v Praze 7 Troji