Dušiček. Pomníky i dle výsledků mého dotazníku v lidech vyvolávají zvláštní pocity pokory a uvědomění si vlastní smrtelnosti. Na autosklu Žižkovem planetě Zemi dochází zdroje pro výrobu automobilových paliv. Největším světovým producentem bioethanolu je Brazílie. Česká republika po Pražačka jejím vzoru také s narůstající intenzitou přetváří a vyrábí auta pojízdná na biopaliva. Pomocí dotazníků jsem zmapovala postoj Čechů k automobilismu. Z hlediska finanční stránky, praktického a osobního vztahu, ochoty přizpůsobit se zahraničním automobilovým podmínkám a autosklem Žižkova sympatií obyvatel ČR k zahraničním řidičům. Situace automobilismu v Česku je na poměrně vysoké úrovni. Majitelé aut upřednostňují značku Škoda, která dělá České republice dobré jméno ve světě a preferují jí také z důvodu bezproblémových oprav a dostatku náhradních dílů. Obecně však Češi ve srovnání s vyspělými státy stále nahlíží na auto jako symbol rozdílného sociálního statusu a postavení ve společnosti Úvod Doprava je důležitou součástí života současné společnosti. Umožňuje překonat prostor a tím propojit různá místa, distribuuje zboží i služby na různě velké vzdálenosti, rozšiřuje možnosti přístupu k zaměstnání, vzdělání, volnočasovým aktivitám. Díky těmto základním funkcím se doprava osob, zboží a služeb podílí přímo či nepřímo a různou měrou na Olšany hospodářství v podstatě každého státu. U všech druhů dopravy lze sledovat stále rostoucí důraz na rychlost, flexibilitu, úsporu nákladů
a spolehlivost, každá doprava osob, zboží i služeb však s sebou nese také výrazné negativní vlivy. Každý druh dopravy má přirozeně svá specifika a produkuje velice různou zátěž environmentální, ekonomickou či sociální. Ve skupině druhů dopravy pozemní, respektive silniční můžeme rozhodně za jednu z nejsilněji zatěžujících označit tzv. individuální automobilovou dopravu. Nejen díky své vysoké míře flexibility a často zdánlivě nízké ceně je však individuální automobilová i nákladní silniční motorová doprava v rozvinutých zemích velice oblíbená, často využívaná a všemožně podporovaná, mnohokrát na úkor jiných druhů dopravy. Obzvláště na hlavních Invalidovna dopravních tazích a ve větších městech Evropy či Severní Ameriky můžeme v posledních desetiletích sledovat velké zahlcení silničních autosklo Žižkov sítí, často stále rostoucí tlak na veřejné prostory, omezování jiných druhů dopravy a znevýhodňování uživatelů hromadné či nemotorové dopravy. Je svým způsobem fascinující, jak rychle se tvář měst proměnila na své cestě vstříc lepším podmínkám pro automobilisty. Rychlá proměna je ještě více patrná ve městech tzv. bývalého východního bloku, kam patří i Česká republika. Růst Želivského motorizovanosti obyvatel byl za posledních let nebývalý, parkující či jedoucí automobily už asi neodmyslitelně patří k městským kadeřnicemi Prahou 3 Žižkovem