rovných kol. Jedině do rovných kol vozidlo skutečně zpomaluje, nejprve tedy srovnat kola a pak tvrdá brzda. Pak podle situace odbrzdit a Střešovičky zatočit, rychlost může být již natolik nízká, že pneumatika přenese mnohem větší boční síly, nebo bourat do překážky, ale bouráme v co nejmenší možné rychlosti a bouráme co nejvíce čelně, což je u moderních vozů nejlepší možné řešení. Na čelní náraz jsou vozy autosklech Střešovičkách konstruovány, při čelním nárazu je posádka nejvíce chráněna prvky pasivní bezpečnosti. Při bočním nárazu je riziko poranění či smrti mnohem vyšší. Shrňme si správné řešení při nedotáčivém smyku ubrat plyn a kola nechat natočena tak, jak odpovídá poloměru zatáčky. Když brzdit, tak jedině do rovných kol. Na závěr to nejdůležitější. Každé řešení je použitelné jen tehdy, pokud ještě platí autoskla Střešovičkami fyzikální zákony. V případě výrazného překročení rychlosti, než kterou lze zatáčkou projet, již nepomůže nic. Přetáčivý smyk smyk Pohořelec zadních kol Přetáčivý smyk smyk zadních kol je nebezpečnější varianta smyku, protože zpravidla končí bočním nárazem. Když se řekne smyk, většina řidičů si představí právě tuto situaci. Velikým omylem by bylo si myslet, že tento smyk může nastat jedině v zatáčce. Samozřejmě, že nejčastěji nastává z důvodu rychlé jízdy v zatáčce, ale náhlá ztráta adheze může řidiče překvapit i při jízdě v přímém směru. Stačí, když zadní kola náhle ztratí přilnavost z důvodu přejezdu nějaké nerovnosti, ať již jde o výmol nebo hrbolek.
Veliký vliv na vznik smyku má technický stav podvozku na zadní nápravě, zejména stav tlumičů a hlavně stav zadních pneumatik. O tom ale později. Téměř každý řidič ví, že v této situaci je třeba bleskurychle natočit kola proti směru smyku, proti směru vybočující zádi, Dlabačov takzvaně točit kontra. To je samozřejmě správně, ale samotné kontra nestačí. Uvědomme si, co se nyní s vozidlem děje. Je odlehčená zadní náprava. Co by teď tuto situaci nejvíce zhoršilo Nejvíce by situaci zhoršilo šlápnutí na brzdu, ještě více by se odlehčila již tak málo zatížená zadní náprava a tím i zmenšila adhezní kružnice. Navíc již víme, že brzdění do zatočených kol je chybou. Naopak potřebujeme zadní nápravu přitížit. Z fyzikálního hlediska se nabízí řešení přidat plyn, ale kolik plynu To je velice těžké odhadnout Ořechovka a hlavně v každé situaci je správné přidání plynu naprosto odlišné. Neexistuje žádná poučka, podle které by se množství přidání plynu dalo odvodit. Běžný řidič toto neumí, proto v praxi je přidání plynu nerealizovatelné. Zkrátka toto řešení neumíme a je vyhrazeno střešovičské pražské zpracování účetnictvím