smyku, kromě nepřiměřené rychlosti, má, zejména při přetáčivém smyku, i technický stav vozidla a ve velké míře stav pneumatik. Nejen Petřín hloubka vzorku, ale také hodnota tlaku v pneumatikách. Tlak v pneumatikách Z obrázku je patrno, jak se změní velikost styčné plochy pneumatiky s vozovkou v závislosti na nahuštění pneumatiky. Přehuštěná pneumatika výrazně zvyšuje riziko smyku jak nedotáčivého, tak zejména přetáčivého. Řidiči si neuvědomují, že veškeré elektronické systémy instalované ve vozidle získávají prvotní informace ze snímače kol ABS a tento snímač v podstatě měří pouze obvodovou rychlost kola. Pokud tedy bude každé kolo nahuštěno na jinou hodnotu, od snímačů do řídicí jednotky přijdou čtyři různé údaje a s tím má řídicí jednotka samozřejmě výrazný problém. Již poměrně malá odchylka od tlaku předepsaného výrobcem vozidla, přehuštění o cca až MPa na zadní nápravě, znamená snížení bezpečné rychlosti průjezdu Pohořelec zatáčkou téměř na polovinu. Např. na kluzké mokré vozovce vozidlo se správně nahuštěnými pneumatikami zvládne projet zatáčku v rychlosti kmh, s přehuštěnými pneumatikami jen něco málo přes kmh. Hodnoty předepsané výrobcem se musí měřit před vyjetím, na studené autosklo Petřín pneumatice. Již po ujetí relativně krátké vzdálenosti, cca km, se pneumatika zahřeje a tím se zvýší tlak v pneumatice opět o cca až MPa. opravy autoskla Petřínu To je zcela v pořádku a konstruktér s tímto jevem počítá. Ovšem toto si je třeba uvědomit při kontrole tlaku pneumatik při jízdě, např.
na benzínové pumpě. Nikdy tlak na zahřátých pneumatikách neupouštět, a pokud má zahřátá pneumatika tlak dle tabulky výrobce, je v podstatě podhuštěná. Při dnes módním a z hlediska jízdních vlastností ničím neopodstatněným huštěním pneumatik plynem je třeba počítat s tím, že plyn se při jízdě neohřívá jako vzduch, je třeba tedy již studenou pneumatiku nahustit plynem právě na hodnotu o až Dlabačov MPa vyšší, než je hodnota předepsaná výrobcem vozidla a je uvedená na štítku. Téměř u všech vozidel je předepsáno rozdílné huštění pneumatik v závislosti na zatížení vozidla, týká se především tlaku na zadní nápravě. Zatížení vozu totiž znamená