mají téměř stejný počet mld. tunokilometrů, ale několikanásobný rozdíl je ve využívání železnice. USA používá pro přepravu nákladů na velké vzdálenosti železnice a kamiony, zboží rozváží až od nejbližší překládky do určeného místa vykládky. Používají výměny autoskly Andělu to, co by bylo vhodné i pro naši dopravu. Dále srovnávat nebudu, neboť nás zajímá především porovnání silniční a železniční dopravy. Jen pro zajímavost, EU především přímořské státy využívá hodně dopravu říční a námořní. Délka dopravních cest Když jsem rozebral, jak moc dopravní komunikace zabírají plochy, je potřeba udat i jejich délku. Je to podstatný ukazatel dopravy a celkové infrastruktury společnosti. Na kvalitu zde hledět nebudeme, protože naše dopravní komunikace jsou ve špatném technickém stavu dá se říci, že je to stav trvalý. Tab. Délka dálnic, silnic a železnic v časové řadě v ČR km Délka dálnic a silnic Délka železnice Rok Silnic celkem autosklo Anděl Z toho dálnic Ostatní silnice Železnice celkem Zdroj Převzato a upraveno z ČSÚ Délka dálnic, silnic a železnic, Z tabulky zjistíme, že Anděl celkový počet silnic je krát větší než délka železnice. Překvapivě u silnic délka neustále roste jak v části dálnic, tak i u Výtoň ostatních tříd silnic. Délka železnice pozvolným tempem rostla do roku od té doby její počet klesá. Při srovnání délky a rozlohy daných dopravních komunikací z toho sice hůře vychází železnice, ta zabírá při přepočtu mnohem více území než silnice. Ale dopad na okolní
krajinu nemá tak velký jako silniční doprava. Naštěstí tu nemáme ještě tolik dálnic jako na západě, to by stát už neměl žádné výměna autoskel Andělu peníze. Výstavba dálnice je velmi nákladná a u nás je už tradice rozpočet stavby přesáhnout. Kilometr nové dálnice stojí až miliónů Karlovo náměstí Kč dle náročnosti terénu. Pro srovnání kilometr železnice stojí od do miliónů Kč od lokálky po dvoukolejnou elektrifikovanou autosklo Anděl vysokorychlostní trať. Pořizovací cena je vyrovnaná, ale rozdíl je v životnosti tratí. srov. ŘSD výstavba a fondy EU, Životnost, neboli též cyklus obnovy, je na každé trati jiný. Závisí na zatížení a četnosti provozování dané dopravní komunikace. Nejprve zhodnotíme železniční trať. Ukážeme si to na příkladu trati Praha Děčín. Zde je poměrně hustá osobní i nákladní doprava a životnost Smíchovské nádraží železničního svršku je cca až let. srov. ŘSD údržba, Životnost silnice či dálnice je při provozu osobní i nákladní dopravy kolem osmi dětskými jeslemi na Praze 5 Andělu