ČR k Plocha druh pozemku Rozloha v ha Železnice Dálnice Silnice celá ČR Zdroj Převzato a upraveno z ČSÚ Statistická ročenka půdního fondu autosklo Karlovo náměstí ČR, ČÚZK, Praha databáze KROK ČSÚ Z tabulky Struktura pozemků sloužící k dopravě v ČR lze zjistit, že nejhůře je na tom kategorie Karlovo náměstí dálnice. Zabírá v podstatě nulové vyjádření na desetiny procent z rozlohy celého státu. Sečteme li je se zbývajícími silnicemi všech tříd, dostaneme ha a to máme téměř z rozlohy státu. Je to málo, ale silnice jsou taženy skrze rovinatá území případně obdělávaná pole. Vozovky sice zabírají jen půdu, ale zplodiny vzniklé provozem aut ničí rostlinstvo v jejím okolí. Po dálnici jezdím zcela výjimečně, ale v blízkosti dálnice můžeme vidět žlutou stařinu či suchý keř či strom. Oproti tomu železniční doprava zabírá téměř jednu třetinu plochy, než zabírá silniční komunikace. Avšak nemá tak katastrofický následek jako silniční doprava. Při Karlovým náměstím oprava autosklo cestování vlakem jsou vedle tratě stromy, pole, vodní plochy a vše roste bez zjevných problémů. Proč tedy společnost nevyužívá více vlaky Vlakem se všude nedostaneme a jízda do menších měst trvá déle než po silnici vlak nemůže jet přímo k městu, ale pouze po daných kolejích. Dalším důvodem je pohodlí při cestování, to začíná velice upadat. Ubývají spoje a zmenšujícím se počtem vagónů na spoj se Národní třída zvyšuje zaplněnost přepravního prostředku. Ale nejhorší je jejich spolehlivost v zimním období, kdy stačí trocha sněhu, mrazu a vlak má
více jak ti minutové zpoždění. Pokud k tomu připočteme cenu jízdného i když je se slevou a časovou dojezdnost z lokálních úseků je vše Výtoň až na katastrofální úrovni např. Rychnov nad Kněžnou Brno, Kč student plná Kč, h min doba jízdy a přestupy. Vedení ČD České dráhy podporuje tratě mezi velkými městy, zde i spoje posilují a zavádí nižší ceny za cestu. Oproti tomu z místa mého bydliště do Brna spoje za Karlov poslední roky ubrali, u stávajících snížili počet vagonů a proběhlo i zdražení jízdného o Kč na studentskou slevu. Vlak nemá jen samá negativa, ale i pozitiva. Jedno z nich již bylo uvedeno, je to pozitivnější vliv na okolní krajinu. Další je jeho velká přepravní schopnost, autosklo Karlovo náměstí přitom spotřeba lokomotivy je stejná jako u kamionu. Zarážející je tedy fakt, že se nedostává více podpory pro rozvoj železniční