experimentech přinesl čtyřtaktový spalovací motor německého vynálezce N. Otta, který navázal na vynález spalovacího motoru Francouze Karlov Lenoira z roku Tento stroj slavil velký úspěch a zakončil tak let dlouhé hledání optimálního zdroje energie využitelného v dopravě. Ovšem Ottův slavný čtyřtaktový motor byl velmi rozměrný a vážil téměř kg, což byla váha nepoužitelná pro účely suchozemského cestování. Karlov autosklem Spalovací motor byl dále předmětem experimentů a postupného zlepšování, které by umožnilo jeho praktické využití na cestách. Nejznatelněji se ve spojitosti s tímto vývojem zapsala do historie tři jména Gottlieb Daimler, jeho spolupracovník Wilhelm Maybach a dále Carl autosklo Karlov Benz. Tito tři němečtí technici dokázali posunout možnosti spalovacího motoru o velký kus vpřed. V roce byla v Mannheimu patentována Benzova motorizovaná tříkolka a Carl Benz se tak oficiálně stává vynálezcem prvního automobilu poháněného spalovacím motorem na světě. Dvojice Daimler a Maybach přišli s vlastním vozem o rok později. V té době se, ale zatím o tomto odvětví nedalo mluvit jako o průmyslu, výroba vozů probíhala v soukromých garážích, kde na vozech pracovali většinou individuálně talentovaní vynálezci, kteří obstarávali všechnu potřebnou práci. Na komerční využití svého vynálezu si Karl Benz musel počkat ještě téměř let, ovšem na přelomu století se z něj Folimanka stal největší producent automobilů na světě, kdy mezi roky a prodal asi automobilů Eckermann, E., Celkově lze bez nadsázky říci, že v
této době byl automobil stále spíše experimentálním dopravním prostředkem, který si ani zdaleka nedokázal získat důvěru širší Zvonařka veřejnosti. Šlo o ojedinělou technickou vymoženost, kterou se mohli pyšnit jen velmi bohatí lidé, ovšem ani pro ně nebylo využívání automobilu v náplni každodenních aktivit a na větší uplatnění si ještě automobil musel počkat. Automobil na přelomu a století Velké pozornosti se vynálezu automobilu dostalo mezi francouzskými podnikateli. Po zakoupení licence od Daimlera byl v roce ve Francii vyroben první výměna autoskel Karlovem automobil firmou Peugeot, která se do té doby zabývala výrobou nářadí a bicyklů. Tento okamžik se dá považovat jako počátek francouzského automobilového průmyslu, který spustil vlnu motorizace v Evropě a později v Severní Americe Eckermann, E., Ale francouzští výrobci se nespokojili s koupenými patenty německých vynálezců. Firma Peugeot si velmi brzy osvojila vlastní techniky pro výrobu automobilů a I.P.Pavlova dále tento dopravní prostředek vylepšila o nové vymoženosti jako např. umístění motoru před řidičem nebo gumové pneumatiky. Ačkoliv nejdůležitější vynálezy související s počátkem automobilové éry přišly z Německa, můžeme bez delších úvah říct, že právě autosklo Karlov Francie byla kolébkou a prvním domovem opravdového automobilového průmyslu také celosvětově používané slovo automobil, je francouzského