prostorovou změnu daných objektů. Součást národního hospodářství, která pro společnost zvyšuje rozvoj a životní úroveň. Je samostatnou vědní disciplínou o teorii dopravy dopravní věda Historie dopravy Historii dopravy lze rozdělit do čtyř etap. První můžeme vymezit na až století. V tomto období byl především rozvoj říční a pobřežní dopravy propojení Středozemí. Druhá je mezi až stoletím a byl zde největší přínos pro námořní dopravu propojení Evropy, Afriky, Severní Ameriky a Asie. Třetí etapa je od do poloviny století. Florenc výměny autoskly Zde došlo k rozmachu železniční dopravy a jejímu propojení s vodní dopravou. Čtvrtá etapa započala v polovině století. V poválečném autosklo Florenc období byl rozmach letecké, ale především automobilové dopravy. srov. Šotkovský, s. Druhové členění a funkce dopravy Druhové členění Florenc dle použité dopravní cesty na silniční, kolejovou, leteckou, říční, námořní, lanovkovou a potrubní, prostředí, kde je realizována na Náměstí Republiky podzemní, pozemní, vodní a vzdušnou, přepravovaného zboží na osobní, nákladní a dopravu zpráv, vzdálenosti na místní, příměstskou, dálkovou a kontinentální, způsobu provozování na individuální, veřejnou a neveřejnou doprava v dopravních hospodářstvích, vztahu k řešené oblasti dle polohy začátku a konce dopravní cesty tranzitní, vnější a vnitřní, charakteru prostředí na nekonvenční potrubní, pásy, lanovky atd. a konveční ostatní typy dopravy, dopravních prostředků doprava pěší, cyklistická, automobilová, tramvajová,
trolejbusová, autobusová, železniční, kosmická, lodní apod. srov. Šotkovský, s. Obr. Obecný model členění dopravy Zdroj Převzato z Hlavní nádraží Šotkovský, s. Funkce dopravy Přednostní funkce je v oblasti ekonomické, neboť má vliv na materiální výrobu věcí. Jde o dotváření užitné hodnoty výrobku, a to jak od výroby, tak přes dodání produktu na trh až ke spotřebiteli. srov. Šotkovský, s. Dopravní systém je jazyková škola Prahou 8 Florencem