nehod celkem z vyšetřování policie průměr za období nehody způsobené technickou závadou vozidla či komunikace a dále chodci, lesní zvěří nebo domácím zvířetem Zdroj Převzato z ČSÚ dopravní nehodovost, Z tabulky hlavních příčin dopravních nehod vidíme, že autosklech Náměstím Republiky procentuálně největší množství příčin je ze způsobu jízdy. Těžko říci, co tento termín u policie znamená, když rychlost, přednost Náměstí Republiky a předjíždění mají hodnoceno samostatně. Zajímavé je, že rychlost může jen za celkových nehod. Z vlastní zkušenosti vím, že při jízdě na hranici či lehce přes hranici povolené maximální rychlosti na daném úseku skoro všem řidičům překážím pomalou jízdou. Ti, kterým nepřekážím, tak mohou mít slabší výkon vozidla, nebo nemohou jet rychleji. Tyto dva důvody jsou myšleny obrazně, protože nejen já autosklo Náměstí Republiky se řadím ke slušným řidičům. Bylo by mým velkým přáním, aby bylo co nejvíce takových řidičů, kteří raději pojedou pomaleji, než aby riskovali nehodu. Ač se snažím jezdit dle předpisů, může mě pořád nabourat pirát silnic, který si dopravní komunikaci plete se závodní tratí. Nedání přednosti v jízdě je v celkovém hodnocení skoro stejné jako u rychlosti. Ve městech je často přeznačkováno, nebo Hlavní nádraží je značka nepřehledně umístěna, či dokonce zarostlá stromy keři. Nyní se pokusím přiblížit situaci v rychlosti proti přednosti v městském provozu. Při dojetí na křižovatku, kde dáváme jako řidiči přednost v jízdě, většinou zastavíme automobil. Rozhlédneme se
doleva, doprava, doleva, pokud máme volno vjedeme do křižovatky. Většina řidičů se časem naučí odhadovat vzdálenost, jak daleko musí být republický pražský anglickým školkám